21 marca 2012

Rybka lubi pływać!

Dziś ciąg dalszy dań bez cholesterolu. Obiad się zbliża, wszyscy będą jeść pyszną grochóweczkę mojej babci, a tu co? Mój Tata wraca od lekarza i on też ma cholesterol podwyższony :D. Czy mnie otaczają ludzie chorzy?! I cóż mogłam zrobić. Ugotowałam. Zdrowy, pyszny posiłek na parze. Dziś tylko jedno zdjecie, bo musiałam się spieszyć.

Ryba na parze z ryżem i kalafiorkiem


Na rybę:


1 filet z mintaja
łyżka oliwy z oliwek
łyżka octu ryżowego
parę kropel soku z cytryny
3-4 ząbki czosnku
sól, pieprz
koperek świeży

Na ryż:


ok 60-70g ryżu brązowego
2 łyżeczki curry
sól

Dodatek: parę różyczek kalafiora


Sposób:


Posiekać czosnek lub przecisnąć przez praskę, wymieszać z odrobiną soli morskiej. Rybę położyć na folii aluminiowej, skropić sokiem z cytryny, octem i oliwą, natrzeć czosnkiem. Obłożyć koperkiem, można posiekać, ale niekoniecznie. Zawinąć i włożyć do lodówki na minimum godzinę. Wyjąc ok 15-20 min przed gotowaniem.
Ryż włożyć do pojemniczka do gotowania na parze (specjalne są dodawane do parowarów), posypać curry i solą. Zalać odrobiną wody.
Do parowaru włożyć ryż na pierwszy poziom. Po 15 minutach na poziom wyżej włożyć rybę. Gotować 40 minut. Dołożyć kalafiorka, gotować jeszcze 10 minut.
Podawać z cytryną. Ryż można dodatkowo posypać pokrojonym w plasterki czosnkiem.

Mniam! ;)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz